چکیده:

خانواده یکی از نهادهای مقدس و پرارزش اجتماع است که رفع مشکلات و ناهمواری های آن از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد و اگر این ناهمواری ها و اختلال ، در توالد و تناسل باشد، چه بسا سبب از هم پاشیدن کانون خانواده گردد. در این راستا به کارگیری راه کارهایی در چارچوب شرع مقدس اسلام می تواند مانع از گسستن پیوند عاطفی یک خانواده گردد . یکی از این ر اهبردها، تلقیح مصنوعی است که عبارت است از : بارور کردن انسان با وسایل مصنوعی . تلقیح مصنوعی آخرین راه برای مبارزه با نازائی است ؛ چرا که بسیاری از عوامل نازایی زوجین در همان مراحل اولیه به وسیله دارو، جراحی و حتی روان درمانی قابل درمان است . اما قبل از روی آوردن به تلقیح مصنوعی ، آگاهی از حکم جواز یا منع آن ضروری است . گاهی تلقیح مصنوعی بین زوجین است و حمل جنین توسط زوجۀ صاحب تخمک یا همسر دوم یا زن همسر دوم یا زن بیگانه صورت می گیرد، که مطلقاً جایز است . ولی تزریق اسپرم به رحم زن بیگانه و استفاده از تخمک بیگانه در رحم ز وجه برای تولید نسل ومسأله نسب او از مسائلی است که این مقاله در صدد بررسی آن است.

چاپ مقاله با عنوان «بررسی اطفال مولود حاصل از تلقیح مصنوعی در آینه فقه و حقوق اسلامی»

چاپ مقاله با عنوان «ماهیت حکومت دینی و دلائل آن از منظر فریقین»

مقاله دکتر سیدرضاجباری با عنوان«نسب شناسى در تلقیح مصنوعى»

مقاله دکتر سیدرضاجباری با عنوان«قاعده المومنون عندشروطهم با تأکیدبرکتاب القواعد الفقهیه »

مقاله دکتر سیدرضاجباری با عنوان«جایگاه اجماع از منظر امامیه و اهل سنت»

مقاله دکتر سیدرضاجباری با عنوان «بررسی رویکرد فقه اسلامی درباره نسب مولود حاصل از تلقیح مصنوعی»

مقاله نویسنده دکتر سیدرضاجباری با عنوان «بررسی فقهی حقوقی حکم بیع معاطات در فقه امامیه و اهل سنت»

تلقیح ,مصنوعی ,بیگانه ,خانواده ,زن ,گردد ,تلقیح مصنوعی ,است که ,خانواده گردد ,یا زن ,دوم یا

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اقتدار پایدار مشق می کنم تو را ... سایت دلشکسته ها دانلود برای شما دانلود موزيک جديد اینجا همه چی هست medadrangift شرکت اینتن سیاست نو: تلاشی برای دگراندیش بودن amozeshshadghodosi